joi, 5 martie 2015

Banii!...

Banii vorbesc, banii vorbesc
Unii te ridica, alţii te lovesc
Banii nu tac, banii se fac
Totul e in mana lor
Banii vorbesc…
Bine că nu am bani. Nici în buzunare, nici în casă, nu-i găsesc nici ziua ascunşi, darămite noaptea, vorba bancului. Dar… acesta este subiectul micului meu comentariu, nu am nici în bancă. Ieri cu necesităţile date de o roată a maşinii care nu-mi ţine presiunea, plec la o vulcanizare. Acolo întâlnesc un cunoscut. Puţin, adică cu vreo 10, poate 15 ani mai înţelept, mai locuitor al micului oraş. Omul cătrănit rău. A adunat nişte gologani, a vândut ceva pământ , iar banii puşi în bancă, pentru ultimul drum pământesc, la păstrare, dar şi o mică adunare, produc consecinţele capitalismului luminat. Reproduc cuvintele lui; „Păi bine domnule, dobânda este de nimic pe an, adun şi eu vreo 450 lei dobândă şi banca îmi trimite hârtie să merg la Fisc să achit impozitul de 16%. Adică vreo 75 lei. Teoretic, acum, dobânda mea nu este 450 lei ci 375 lei. Merită domnule să-i ţin?"
I-am spus că nu. Dar unde să-i ducă? Mai află unii şi-l omoară pentru banii ascunşi în casă. De aia eu trăiesc din credite. Nu am nici un ban. Un leu să fie!? Iau tot din trei credite, la trei bănci, când vine „marele” venit lunar, ăla de-i zis unii ajutor, alţii pensie, achit creditele. Astfel scap de dobândă. M-a învăţat o doamnă, tot ce se învârte în timpul unei luni, nu se percep ca şi dobândă, nu au timpul necesar. Doar comisioanele de tragere şi de administrare. Acum ce să spun. Dacă mor, tot statul dă ultimul ajutor, acela de înmormântare de…parcă 2000 lei şi scapă de plata pensiei.
 Merită! Scapă de un nesimţit!

BOBOC AVI
avi_boboc@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt permise in scopul informarii mai rapide si reciproce a membrilor CAR, in legatura cu unele probleme de natura tehnica ce pot sa apara in procesul de logare si folosire a serviciului de vizualizare online a situatiilor financiare.