luni, 23 noiembrie 2015

DECIZIE cu privire la convocarea Adunarii Generale a membrilor CAR




Art.1                  In baza Statutului CAR "Coeziunea Sociala", art. 21, se convoaca ADUNAREA GENERALA  pe data de 23 decembrie 2015, la punctul central de lucru al CAR din str. Pajurei, nr. 13, Sector 1 Bucuresti, orele 12.00, cu urmatoarea ordine de zi:
a.       Adoptarea unor modificari la Statutul CAR;
b.      Adoptarea Regulamentului de Organizare si Functionare a CAR;
c.       Prezentarea si aprobarea modificarilor la Regulamentul de Acordare a Imprumuturilor si Ajutoarelor
d.      Validarea noilor membri ai CD si alegerea presedintelui CAR;
Art.2                  In conditiile in care nu se va realiza cvorumul prevazut in Statut, Adunarea Generala se va desfasura la data de 30.12.2015, la aceeasi ora si in acelasi loc.

COMITETUL DIRECTOR AL CAR 

ACTUALIZARE:
Adunarea Generala a fost replanificata pentru data de 14.01.2016, in acelasi loc si la aceeasi ora.

vineri, 6 noiembrie 2015

Comunicat de presa privind neacordarea finantarii solicitate Fondului ONG pentru proiectul intitulat "Incluziune sociala prin microcredite si ajutor reciproc pentru persoane defavorizate si dezvoltarea spiritului civic in comunitatile locale, in special din zone rurale"



Stimati domni primari si consilieri locali,
Stimati responsabili ai Programului de Cooperare Elvetiano-Român,
Stimati membri si reprezentanti teritoriali ai CAR Coeziunea Sociala,

Urmare a neacordarii finantarii solicitate de catre CAR Coeziunea Sociala pentru proiectul intitulat "Incluziune sociala prin microcredite si ajutor reciproc pentru persoane defavorizate si dezvoltarea spiritului civic in comunitatile locale, in special din zone rurale", va informam:
  1. Cererea de finantare a fost respinsa de catre consortiul care administreaza Fondul Tematic pentru Participarea Societatii Civile, Schema de Grant pentru ONG-uri pe motivul, citam: "Din cauza faptului ca nu a fost obtinut scorul minim la sectiunea 1 (Relevanta proiectului - n.n.) cererea de finantare nu a fost evaluata mai departe" (a se vedea decizia FDSC,  prezentata in atas).
  2. Aceasta concluzie este eronata, din urmatoarele motive:
a)      Comparativ cu alte organizatii similare, CAR Coeziunea Sociala are o abordare diferita, inovatoare in domeniu (proceduri de lucru de  la distanta, actiuni cu predilectie in mediul rural, consultanta juridica gratuita in domeniul salariilor si pensiilor, rata scazuta a dobanzii la imprumuturi, beneficiu anual semnificativ la cotizatiile depuse, implicarea pe scara larga a voluntarilor, etc). Proiectul nostru are ca obiectiv principal asigurarea unei surse financiare convenabile si sustenabile pentru grupurile tinta, adica pentru cetatenii afectati de saracie si de fenomenul excluziunii sociale -  pensionari, tineri sub 35 de ani, meseriasi si investitori privati cu venituri modeste. Obiectivele secundare urmarite sunt la fel de importante: dezvoltarea spiritului de raspundere civica, realizarea de economii chiar din venituri modeste, sustinerea elevilor si studentilor pe parcursul studiilor, etc. In Romania, una dintre cele mai sarace tari ale UE, este cel putin neinspirat sa cataloghezi un astfel de proiect ca lipsit de relevanta.
b)      Proiectul are acoperire nationala, avand ca beneficiari cetateni din toata tara, fara deosebire de marimea localitatilor din care provin, singura conditie fiind existenta unei conexiuni la Internet in localitatea respectiva. Practic toate comunele Romaniei (peste  3.000 de localitati) sunt in atentia noastra. Ajutam aceste comunitati, le punem la dispozitie un instrument puternic de economisire si de imprumut, in ideea sprijinirii lor pentru o mai buna administrare a resurselor financiare limitate de care dispun, cu scopul de a-si procura cele necesare muncii si traiului lor, pentru a dezvolta mici afaceri,  pentru a sustine o educatie superioara copiilor, pentru a-si achita rate  impovaratoare la banci, camatari, IFN-uri, etc.
c)      Prin proceduri rapide de lucru, directionam si concentram banii economisiti de la o comunitate la alta, acolo unde apar necesitati urgente, accelerand astfel circulatia banilor, a marfurilor si serviciilor, lucru benefic nu numai pentru membrii CAR ci si pentru intreaga economie nationala. Incurajam  intrajutorarea intre localitati si regiuni diferite ale Romaniei - spre exemplu banii economisiti de comunitati din Banat sunt dirijati catre comunitati din Suceava sau din Oltenia, si invers, contribuind astfel si la cresterea coeziunii sociale - un indicator la care tara noastra se afla tot in coada clasamentelor europene.
d)     Dovada ca proiectul nostru este viabil si ca prezinta un real interes in randul populatiei, este faptul ca, in doar cateva luni de la lansare, am reusit:
·         Sa inscriem in asociatie un numar de peste 300 de membri din 30 de localitati;
·         Sa incheiem protocoale de colaborare cu 10 primarii din diferite regiuni de dezvoltare ale tarii  (Oboga-jud. Olt, Bucosnita-jud. Caras-Severin, Carlibaba-jud. Suceava, Cirlogani-jud. Olt, Cocu-jud. Arges, Gircina-jud. Neamt, Jirlau-jud. Braila, Potlogi-jud. Dambovita, Singureni-jud. Giurgiu);
·         Sa instituim functia de reprezentant teritorial al CAR in 25 de localitati;
·         Sa organizam 2 puncte locale de lucru (in loc. Oboga - jud. Olt si loc. Bucosnita - jud. Caras-Severin), fiind in curs de organizare alte 5;
·         Am acumulat un fond, destinat imprumuturilor, de peste o jumatate de milion de lei, fond care creste de la luna la luna.
  1. Putem intelege si accepta că alte proiecte prezentate spre finantare pot fi, in comparatie cu proiectul nostru, mai utile populatiei, mai eficiente si mai potrivite obiectivelor urmarite prin Programul de Cooperare Elvetiano-Roman, dar nu putem accepta catalogarea unui proiect care vizeaza toata tara, care contribuie la iesirea din starea de saracie si de excluziune sociala a cetatenilor, precum si la reducerea disparitatilor dintre mediul urban si cel rural, ca fiind lipsit de relevanta. Intelegem ca au intrat in competitie peste 700 de proiecte si ca este dificil sa fie analizate in cateva luni, dar o evaluare si o departajare corecta nu se pot face fara a se parcurge in intregime fiecare proiect depus.
  2. In spiritul transparentei si al corectitudinii, asteptam cu mare interes prezentarea publica a proiectelor care ne-au surclasat, acceptate la finantare, pentru a ne inspira din constructia si managementul acestora si, eventual, pentru a colabora cu managerii acestor proiecte, in beneficiul cat mai multor cetateni.
  3. Fiind ferm convinsi de justetea si de sustenabilitatea proiectului  nostru asiguram pe toti membrii CAR si pe toti cetatenii interesati ca acesta nu se va sfarsi aici, ca nimeni si nimic nu ne va opri in a pune serviciile noastre la dispozitia comunitatilor locale din Romania.
  4. Nu vom inceta sa cautam oportunitati de a obtine sustinere si fonduri banesti din partea autoritatilor statului si a mediului privat, din partea structurilor UE, precum si din partea mediului ONG, pentru a accelera patrunderea mai rapida in judetele tarii si pentru a imbunatati si diversifica serviciile noastre (camine pentru batrani, cazare pentru persoane fara adapost, cantine sociale, incheierea de polite de asigurare obligatorie cu discount-uri obtinute de la asiguratori, etc).
  5. Va prezentam in atas cea mai recenta initiativa - programul special "Economii pentru copii", parte a proiectului "Incluziune sociala prin microcredite si ajutor reciproc pentru persoane defavorizate si dezvoltarea spiritului civic in comunitatile locale, in special din zone rurale"

Cu stima si cu speranta continuarii colaborarii in beneficiul tuturor cetatenilor,
Comitetul Director

CASA DE AJUTOR RECIPROC "COEZIUNEA SOCIALA"
Adresa: Str. Pajurei, nr. 13, Sector 1, Bucuresti
Tel. mob.  0736600961, 0736601000, 0736601110,
Tel. fix. 0314379582, Fax: 0314379581

Documente atasate:
  1. FDSC, rezultat evaluare Schema de Grant pentru ONGuri
  2. CAR Coeziunea Sociala. programul Economii pentru copii
  3. Coeziunea Sociala, comunicat nr 127 din 06.11.2015